Vanliga frågor

Du kan alltid kontakta Kundservice via telefon eller e-post. Våra kontaktuppgifter hittar på sidan “Kontakt” i huvudmenyn.

Vilka betalningsalternativ finns?

Vi använder en enkel och smart betalningsmodul: Klarna Checkout, som gör att du slipper fylla i en massa onödig info. Klarna känner igen din e-mail adress om du handlat tidigare och annars skriver du bara in ditt personnummer, så söker Klarna själv upp övrig info. Du har flera betalningsalternativ att välja mellan: kort, direktöverföring från bank, faktura eller delbetalning via klarnakonto. Eftersom Klarna administrerar alla våra betalningar kan du känna dig helt trygg som kund och när du väljer faktura betalar du ingenting förrän du har varorna i handen.

Hur skickas paket?

Naturnära Butik levererar med Postnord och strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Leveranstid är normalt 2-3 arbetsdagar. Om du vill kan du hämta dina färdigpackade varor direkt hos oss. Då tillkommer givetvis inga avgifter. Du måste kunna legitemera dig vid uthämtning.

Hur returnerar jag?

Om din vara skulle vara skadad eller felaktig ska du reklamera varan inom en skälig tid från att felet upptäcks. Vi anser att skälig tid vara 10 dagar. Om en vara är felaktig eller felexpederad står vi för returfrakten. När vi fått tillbaka varan och det visar sig vara en godkänd reklamation, lagas den eller byts ut mot ny vara och i andra hand, om t.ex. produkten återkallas eller sålt slut, betalas hela summan tillbaka.

Viktigt! Vid retur behöver du som kund själv kontakta Klarna via info@klarna.se eller 08-120 120 10 innan du returnerar ett paket och meddela att du skall returnera varan och att därför Klarnas faktura skall pausas tills dess varan är mottagen och krediterad av oss. Om detta inte görs riskerar du en avgift för sen retur, påminnelseavgift och/eller ränta från Klarna