Köpvillkor

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms.

Fraktkostnader

Ordinarie frakt är 79 kr på alla beställningar under 1900 kr, om inget annat anges i produktbeskrivningen. Handlar du för över 1900 kr är det fraktfritt, dvs du får frakten på köpet.

Klarna Checkout

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Vi använder en enkel och smart betalningsmodul: Klarna Checkout, som gör att du slipper fylla i en massa onödig info. Klarna känner igen din e-mail adress om du handlat tidigare och annars skriver du bara in ditt personnummer, så söker Klarna själv upp övrig info. Du har flera betalningsalternativ att välja mellan: kort, direktöverföring från bank, faktura eller delbetalning via Klarnakonto. Eftersom Klarna administrerar alla våra betalningar kan du känna dig helt trygg som kund och när du väljer faktura betalar du ingenting förrän du har varorna i handen. Se Klarnas villkor

Ångerrätt och Bytesgaranti

Du har alltid 14 dagars bytesgaranti och ångerrätt i enlighet med distanshandelslagen. Enligt lagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar mot kvitto eller faktur. Ångerfristen börjar att gälla samma dag som du tar emot din vara. Varan som retuneras måste vara i sitt ursprungliga skick och i orginalförpackning för att ångerrätten och bytesgarantin ska gälla. Du står för returporto vilket vi reglerar på ditt Klarna Checkout. Frakt betalas inte tillbaka vid en eventuell retur, om inte annat överenskommits. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är i ursprungsskick, betalar vi inom 14 dagar tillbaka det belopp du betalt, minus frakt tur och retur.

Reklamation och Retur

Om din vara skulle vara skadad eller felaktig ska du reklamera varan inom en skälig tid från att felet upptäcks. Vi anser att skälig tid vara 10 dagar. Om en vara är felaktig eller felexpederad står vi för returfrakten. När vi fått tillbaka varan och det visar sig vara en godkänd reklamation, lagas den eller byts ut mot ny vara och i andra hand, om t.ex. produkten återkallas eller sålt slut, betalas hela summan tillbaka.

Viktigt! Vid retur behöver du som kund själv kontakta Klarna via info@klarna.se eller 08-120 120 10 innan du returnerar ett paket och meddela att du skall returnera varan och att därför Klarnas faktura skall pausas tills dess varan är mottagen och krediterad av oss. Om detta inte görs riskerar du en avgift för sen retur, påminnelseavgift och/eller ränta från Klarna

Hämtning hos Naturnära butik

Om du vill hämta dina färdigpackade varor direkt hos oss. Då tillkommer givetvis inga avgifter. Du måste kunna legitemera dig vid uthämtning.

Leverans

Naturnära Butik strävar efter att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Leveranstid är normalt 2-3 arbetsdagar. Vi levererar med Postnord.

Outlösta paket

För paket som inte löses ut debiterar vi dig Postnords avgift för ej uthämtat paket om ——kr + frakt tur och retur samt en kostnad från Klarna om 3% av ordervärdet.

Skadade paket

När du tar emot ett paket är det mycket viktigt att du leveranskontrollerar det. Om det är några yttre skador på paketet skall den som lämnar ut paketet skriva det på fraktsedeln samt signera med sitt namn. Om denna reklamation inte är gjord, har vi inte möjlighet att ta tillbaka eller ersätta något fraktskadat gods. Skadat gods måste anmälas av dig själv som kund inom 7 dagar till Postnord. Om det inte anmäls i tid kan vi tyvärr inte stå för kostnaden av trasigt paket/trasiga varor.

Personuppgifter

Naturnära Butik är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter som du som kund lämnar till oss, enligt PLU-personuppgiftslagen. All information stannar inom företaget och Klarna.

Korthållares skyldigheter

Villkor för Naturnära foder i Tuve AB
Utängarna 28
417 05 Göteborg
Org.nr: 559203-3483
kundservice@naturnarabutik.se

Naturnära foder i Tuve AB säljer produkter på webbplatsen www.naturnarabutik.se. Villkoren är giltiga mellan den enskilda användaren och Naturnära foder i Tuve AB.

Dessa användarvillkor är giltiga för avtal mellan Naturnära foder i Tuve AB och en fysisk person (i fortsättningen “Användaren”). 

Användaren får åtkomst till Naturnära foder i Tuve AB webbplats vid beställning.

Registrering och användaråtkomst

Användaren ansvarar för att informationen som lämnas är korrekt vid registreringen. Vid registrering får användaren endast tillhandahålla information om sina egna betalnings- och kreditkort.

Vid registrering måste användaren ange en e-mailadress och ett lösenord (nedan “Inloggningsinformation”). Användarnas inloggningsinformation är personlig och får inte användas av andra om inte annat anges på produkten.

Användaren är skyldig att förvara inloggningsinformationen på ett säkert ställe så att andra inte kan få obehörig åtkomst till dem. Användaren ansvarar för all användning av sitt användarkonto.

Om användaren misstänker olaglig användning av sin inloggningsinformation måste användaren omedelbart meddela Naturnära foder i Tuve AB och även ändra lösenordet för kontot.

Betalningsmetoder

Betalning

Naturnära foder i Tuve AB accepterar onlinebetalningar med kreditkort Visa, Mastercard.
Betalning dras från ditt konto när den fysiska artikeln skickas, om inte annat överenskommits eller anges i din beställning.

Alla priser på webbplatsen inkluderar moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Kroner (SEK).

Naturnära foder i Tuve AB använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket innebär att dina data är säkra och inte kan läsas av tredje part.

Kortinnehavaren är ansvarig för att meddela sin utgivande bank om onormala aktiviteter på deras konton. Vi tar inget ansvar för bedräglig aktivitet associerad med konton som används på denna webbplats. Vi har vidtagit alla nödvändiga åtgärder för att upprätthålla PCI DSS-efterlevnad och förblir objektiva när det gäller kortinnehavarens eget ansvar när det gäller jurisdiktions lagar.

Varje tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas av och regleras i enlighet med lagarna i det land eller den stat där vi bedriver vår verksamhet och ska omfattas av den icke-exklusiva jurisdiktion på platsen för vårt införlivande. ”Icke-exklusiv jurisdiktion” innebär att du kan skapa en fordran mot oss i en annan jurisdiktion om det föreskrivs i tillämplig obligatorisk lag.

Garanti

Naturnära foder i Tuve AB garanterar produktens kvalitet och förpliktar sig till att produkten under den avsedda perioden ska vara lämplig för avsedd användning eller att den behåller sina vanliga egenskaper. Angivande av garantiperioden eller användningsperioden för produkten på förpackningen ska också ha samma effekt. Garantin kan också ges för enskilda delar av produkten.  Rätten till garanti gäller inte om produkterna hanteras på ett felaktigt sätt.

Kontakta oss innan du skickar tillbaka på:

Naturnära foder i Tuve AB
Utängarna 28
417 05 Göteborg
eller
kundservice@naturnarabutik.se

Garantiklagomål kommer  inte  att accepteras om produkten skickas som kontant vid leverans.
Föremål för den artikel du har returnerat. Du ansvarar för att produkten returneras och det är upp till Naturnära foder i Tuve AB att utvärdera produktens skick.